Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Wim Vink:
Op 4 augustus 1979 voer de Friesland als versterkingsboot achter de Midsland aan.
De foto is in de Vliestroom genomen.
Dia: © Wim Vink
jcote:
Vergis ik mij nu, of stonden er 2 weken geleden meer foto's van de beide dames op de site,
PiebeJanMan:
--- Citaat van: jcote op 5 december 2008, 23:47:24 ---Vergis ik mij nu, of stonden er 2 weken geleden meer foto's van de beide dames op de site,
--- Einde van citaat ---
Zie de topic 'Doeksen 100' bij Overige onderwerpen
Link: KLIK
natureboy:
Om alvast een beetje in de sfeer van de Kersttentoonstelling te komen, (hopen dat er wat respons op de oproep van de CHV Schylge myn lantse komt) een foto van het interieur van de oude Friesland.vanuit de voormalige 1e klas salon naar achteren gezien. Het interieur van de Friesland was vergeleken bij de oude Noord Nederland ex Dageraad op zijn zachtst uitgedrukt nogal sober.
Ook aan dek had de Noord Nederland details in de afwerking zoals teakhouten relingen, die op grote vaart schepen normaal waren in die tijd, maar op de voor doeksen gebouwde schepen niet voorkwamen. Ondanks het ontbreken van deze zaken blijft de oude Friesland een schoonheid. Foto Jan Smit
Pieter
willem boot:
Alle oudere nieuw voor de Rederij gebouwde veerboten waren in mijn ervaring nogal spartaans, dat waren het Vlielandje, de Oost-Vlieland en de Friesland. Gewend als ik was aan de PSD-boten, die van Texel en die van de RTM (niet de kopladingponten overigens, die waren veel erger) zag het er allemaal inderdaad maar pover uit; geen tropische houtsoorten verwerkt en dat soort dingen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie