Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (22/127) > >>

tmeeles:
De dienstregeling van de Salonboot Friesland staat op www.museumstoomtram.nl

Ik dacht dat buitenom zijn diensten voor de historische driehoek het schip niet echt meer te bezoeken is. Overigens weet ik wel dat Enkhuizen leuk is voor een weekend. Wij boeken dan een B&B vlak bij de haven, dan hoor je de Friesland aankomen en vertrekken. (http://www.bedandbreakfast.nl/bed-and-breakfast/2638/4) Echt helemaal geweldig!!

Met het museum, de trein en de Friesland kun je al een dag vullen!!

PiebeJanMan:
Andere mogelijkheid misschien: 

8 november wordt ze dus ingezet bij het personeelsfeest voor Doeksen, dan zul je haar kunnen zien. Maar bezichtigen denk ik niet....

hubert:
Hallo, de vroegere Doeksen-veerboot FRIESLAND, nu van Rederij Gebhard, heeft op zondag 7 en maandag 8 september in totaal 3 retourvaarten verzorgd op de geregelde bootdienst Enkhuizen - Stavoren. En woensdag 10 september voer ze voor een gezelschap naar Hoorn. Heeft iemand foto's van de boot in Stavoren of Hoorn? hubert.

jcote:
Ik had ook al altijd gedacht dat de Friesland van Stavoren naar Enkhuizen voer (en vv), maar de site van deze dienstregeling raadplegend, las ik er niets over. Dat is een heel ander schip van die rederij.

Als de Friesland dat een paar keer per jaar doet, dan ben ik graag van de partij! De reistijd is dusdanig dat je dan ook leuk van het schip kan genieten.

Als klein meisje vroeger kon je altijd even een blikje op de machinekamer werpen. Je mocht er weliswaar niet in, maar een klein kijkje was af-en-toe wel toegestaan (van bovenaf het trapje naar de machinekamer).

Heeft iemand op dit forum enig idee hoe je er van te voren achterkomt wanneer de Friesland wordt ingezet op het traject Stavoren/Enkhuizen?

Jacqueline

willem boot:

--- Citaat van: jcote op 24 oktober 2008, 10:05:40 ---Ik had ook al altijd gedacht dat de Friesland van Stavoren naar Enkhuizen voer (en vv), maar de site van deze dienstregeling raadplegend, las ik er niets over. Dat is een heel ander schip van die rederij.

Als de Friesland dat een paar keer per jaar doet, dan ben ik graag van de partij! De reistijd is dusdanig dat je dan ook leuk van het schip kan genieten.

Heeft iemand op dit forum enig idee hoe je er van te voren achterkomt wanneer de Friesland wordt ingezet op het traject Stavoren/Enkhuizen?

Jacqueline

--- Einde van citaat ---

Jacqueline, de Friesland (1) legt op zo'n drie kilometer van m'n huis aan (althans van mei - oktober). Die vaart vast tussen Enkhuizen en Medemblik, feitelijk op time charter van de Stoomtram. De boot van Enkhuizen-Stavoren (Bep Glasius) is van een heel andere reder (ook een eenscheepsgeval). De dienstregeling van Enkhuizen-Medemblik is zodanig dat de 'Friesland daar allen kan varen als er voor Enkhuizen-Medemblik een andere boot beschikbaar is, dus dat zal heel erg weinig voorkomen. Als het al is gebeurd (ik heb er zelf niets van gehoord/gezien), dan zal misschien de 'Prins-Claus' van Enkhuizen-Urk een keer zijn ingevallen. Dat zal echter hoogstwaarschijnlijk niet meer voorkomen, omdat die eind oktober door de financierende bank, ING, executoriaal wordt verkocht (afgelopen zomer is de dienst op Urk niet meer gevaren).  Ik vrees daarom dat je de Friesland tussen Enkhuizen en Stavoren wel kan vergeten. Overigens kan je natuurlijk altijd een reisje in het hoogseizoen nemen met de driehoek Enkhuizen-Hoorn-Medemblik-Enkhuizen, dan kan je gewoon met trein, tram en Friesland mee. Ik weet niet of je dat met de vroege boot vanuit Stavoren kan halen. De dienstregeling is de laatste jaren nogal uitgedund.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie