Auteur Topic: Vlieland - 1938  (gelezen 132546 keer)

Vriend

• Algemene moderator
  • Stuurman
  • Geslacht: Man
Re: Vlieland - 1938
« Reactie #240 Gepost op: 15 augustus 2021, 16:47:18 »
Gister op Pampus deze foto gespot. Op de achtergrond de Vlieland waarmee fortwachter Nick van den Berg een bootdienst naar Pampus zou gaan uitvoeren. Daar is het nooit van gekomen. Als ik even terugblader hier, dan vind ik ook de reden dat het er nooit van gekomen is.

Nick van den Berg zou fortwachter of zoiets worden op Pampus en daarop met de Vlieland gaan varen. Ik ben in die tijd nog eens even wezen kijken, maar het was een absoluut drama;: gras tussen alle deknaden, motor kapot gevroren, salonramen kapotgevroren. Daar kwam niks van terecht. We zijn nu 18 jaar verder....... ik hoop dat die jongens die er nu opzitten een van die gemaaldiesels kunnen krijgen, maar daarmee zijn ze er nog niet. Hoe dan ook zal het installeren een vermogen kosten en dan komt de wereldberoemde scheepvaartinspectie nog eens piepen....

dre123

• Ketelbinkie
  • *
« Reactie #241 Gepost op: 20 februari 2022, 16:44:04 »

Vriend

• Algemene moderator
  • Stuurman
  • Geslacht: Man
« Reactie #242 Gepost op: 4 april 2023, 19:59:13 »
Vandaag was ik in Amsterdam voor werk. Eventjes langs de Borneokade gegaan om te kijken of de Vlieland daar nog ligt. Ze ligt nog steeds op dezelfde plek, maar nu met de achtersteven richting de kade.

Foto: © Jeroen Vriend