Auteur Topic: Verzamelingen  (gelezen 27435 keer)

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Verzamelingen
« Reactie #15 Gepost op: 14 april 2009, 19:37:42 »

Poster was volgens mij een uitgave ter gelegenheid van 25 jaar sneldienst.

Dat is heel goed mogelijk, maar staat mij niet helder meer voor de geest.
Elk aanvullend gegeven aanvaard ik dankbaar!!
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Verzamelingen
« Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2009, 13:11:10 »
Vond dit nog even snel bij mijn ouders;

Polsbandjes (lente+zomer 2007)

IMG_3226.jpg

Evac plan van de Tiger en een zeemansboek:

IMG_3231-1.jpg

En een deel van de Schalmen die ik heb, in de editie van de Tiger staat een groot aantal foto's van mij.

IMG_3233-1.jpg
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2018, 22:12:07 door PiebeJanMan »

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Verzamelingen
« Reactie #17 Gepost op: 23 september 2009, 09:25:01 »
Verplaatst bericht van nagier:


Ik zoek dienstregeling boekjes van redery doeksen in jaargang 80 tot 95. Wie heeft nog bewaard? Mag ik die?

met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Verzamelingen
« Reactie #18 Gepost op: 23 september 2009, 09:31:23 »
Reactie van Willem Boot op vorige bericht:

Ik zoek dienstregeling boekjes van redery doeksen in jaargang 80 tot 95 wie heeft nog bewaart mag ik die
Informeer eens even bij de reederij zelf op Terschelling bij Kees Dekker?
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Zeekat

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 9
Re: Verzamelingen
« Reactie #19 Gepost op: 28 augustus 2011, 18:30:51 »
Goedenavond! :)

Aangezien er nergens meer sleutelhangers van de Midsland verkocht worden, vroeg ik me af of iemand er misschien nog één heeft liggen die hij zou willen verkopen. Op Terschelling (o.a. bij De Jutter) worden nu sleutelhangers verkocht van de Friesland, gemaakt van polystone. Deze sleutelhangers waren er vroeger ook van de Midsland, echter, deze worden nergens meer verkocht. Om persoonlijke redenen is het erg belangrijk voor me om er één vinden. Ik zou het ontzettend waarderen als iemand me verder kan en wil helpen! :)

Nu we het er toch over hebben; heeft iemand enig idee waarom er werkelijk NIKS meer verkocht wordt van de Midsland? Ik snap best dat de Friesland op het moment de "belangrijkste" boot is, maar al die honderden, duizenden mensen die met de Midsland op hun vakantiebestemming aankomen zouden het vast ook leuk vinden om een aandenken te hebben.  :-\

Alvast vriendelijk bedankt!
~MS Midsland~

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Verzamelingen
« Reactie #20 Gepost op: 28 augustus 2011, 20:27:45 »
Goedenavond! :)

Aangezien er nergens meer sleutelhangers van de Midsland verkocht worden, vroeg ik me af of iemand er misschien nog één heeft liggen die hij zou willen verkopen. Op Terschelling (o.a. bij De Jutter) worden nu sleutelhangers verkocht van de Friesland, gemaakt van polystone. Deze sleutelhangers waren er vroeger ook van de Midsland, echter, deze worden nergens meer verkocht. Om persoonlijke redenen is het erg belangrijk voor me om er één vinden. Ik zou het ontzettend waarderen als iemand me verder kan en wil helpen! :)

Nu we het er toch over hebben; heeft iemand enig idee waarom er werkelijk NIKS meer verkocht wordt van de Midsland? Ik snap best dat de Friesland op het moment de "belangrijkste" boot is, maar al die honderden, duizenden mensen die met de Midsland op hun vakantiebestemming aankomen zouden het vast ook leuk vinden om een aandenken te hebben.  :-\

Alvast vriendelijk bedankt!


Destijds verkocht De Bijenkorf een hele serie van die sleutelhangers: Friesland, Oost-Vlieland ex Schll, Schulpengat, Sier en Rottum, dus het toen als hoofdboot functionerende schip van elk eiland. Ik kan me niet herinneren ooit zoiets van de Midsland te hebben gezien.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Verzamelingen
« Reactie #21 Gepost op: 28 augustus 2011, 23:04:14 »
Ik kan me eigenlijk alleen de koelkastmagneten van de Midsland herinneren. Ik ga hier op Vlieland trouwens even een blik voor je werpen of er nog een Midsland te vinden is!

Zeekat

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 9
Re: Verzamelingen
« Reactie #22 Gepost op: 29 augustus 2011, 01:29:59 »
Heel erg bedankt!  :D
 
Deze sleutelhangers hebben echt bestaan, al weet ik helaas niet in welke periode ze verkocht werden.
~MS Midsland~

Jan van de Witte

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
  • Terug naar Terschelling......
    • Scheepvaart fotografie
Re: Verzamelingen
« Reactie #23 Gepost op: 29 augustus 2011, 08:16:50 »
Beste zeekat ???

Heb je of heeft u al een advertentie op fodzoeker geplaatst? Zo niet dan is het zeker de moeite waard om te proberen.

http://www.fodzoeker.nl/

Groetjes Jan
Nautische fotografie
www.janvandewitte.nl

wd

  • Gast
Re: Verzamelingen
« Reactie #24 Gepost op: 29 augustus 2011, 17:07:53 »
Het klopt wel ja er waren wel sleutelhangers laatst was ik aan het zoeken naar model bootjes en toen kwam ik er ook een foto van tegen maar op Vlieland heb je ook niet van midsland alleen van MS Oost-Vlieland.

Groetjes, Willem.

Zeekat

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 9
Re: Verzamelingen
« Reactie #25 Gepost op: 30 augustus 2011, 15:31:34 »
Het is zo zonde, er zijn genoeg mensen die gek zijn op de Midsland. Je zou denken dat er dan wel bijna net zoveel als van de Friesland te vinden zou zijn, maar zelfs op ansichtkaarten is hij ver te zoeken.  :-\

Fodzoeker ken ik nog niet, dat is misschien ook nog een optie.  :)
~MS Midsland~

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Verzamelingen
« Reactie #26 Gepost op: 30 augustus 2011, 21:36:58 »
Het is zo zonde, er zijn genoeg mensen die gek zijn op de Midsland. Je zou denken dat er dan wel bijna net zoveel als van de Friesland te vinden zou zijn, maar zelfs op ansichtkaarten is hij ver te zoeken.  :-\

Dat gaat kennelijk alle jaren zo. Op alle eilanden trouwens, er is altijd wel een schip waarvan maar weinig ansichten  of andere souvenirs te vinden zijn. Toen in '56 de Friesland (1) kwam, was er van alles van te krijgen, van het andere spul was dat veel en veel minder.

De populairste Poes verdient het meeste.  ;D

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Verzamelingen
« Reactie #27 Gepost op: 26 maart 2012, 09:26:42 »
Toen ik oude berichten in dit topic restaureerde, kwam ik nog een stukje verzameling tegen in de collectie: een koelkastmagneet en een tandenborstel van de huidige Koegelwieck.



met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Verzamelingen
« Reactie #28 Gepost op: 27 maart 2012, 20:52:29 »
Een aanwinst van 2010 (als ik mij goed herinner); geliefd bij de kleinkinderen: de veerbootpuzzel.

met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Verzamelingen
« Reactie #29 Gepost op: 25 april 2012, 14:40:25 »
Op de koelkast vond ik nog deze magneet:

met vriendelijke groeten,
Wim Vink