Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Modellen van Doeksen-schepen

<< < (3/20) > >>

Bob Koetsier:
Moet stiekem een beetje lachen om dit topic, eerst iedereen die enthousiast ja roept, om vervolgens de dag daarna vanwege grootte en kosten toch maar weer nee te zeggen, grappig om dat zo achter elkaar te lezen.

Maar ook voor mij geld, grappig idee, maar niet de moeite waard in mijn ogen. Ook om de grootte en die prijs..

Rinco:
Misschien kan "natureboy"  modellen op aanvraag in productie nemen voor de verkoop?

Zijn boten van 1 : 100 / 1 : 200 zijn waarschijnlijk een stuk realistischer.

Al zal de prijs dan ook wel iets anders zijn...

 ;) ;D ;)

JaVaZee:
Ja,ik trek me bod ook maar terug,dat heb ik er NET niet voor over ::).
Maar het zou wel leuk zijn als je alsnog een foto plaatsten :D.

Groet,
Nils

natureboy:
Hoi Rinco,

Ik ben idd bang dat mijn modellen een beetje erg duur worden, ik heb hier de Ulysses van 1,40 meter staan waar ongeveer 5000 uur in zit en een model van de Noord Nederland 2 -een stuk kleiner- maar toch nog een 500 uur, nu ben ik met de Friesland 1 bezig, maar het probleem is als ze klaar zijn wil ik ze niet meer kwijt. Je raakt aan je werk gehecht  Overigens, dat model van de Holland (1:200)  is volgens mij nog verkrijgbaar op de Holland, het is een plastic model en de vormgeving is goed. Het is wel stevig aan de prijs maar dat zal een consequentie zijn aan de kleine oplage

Pieter

willem boot:
Probleem van dit soort modellen is, dat er nauwelijks goede tekeningen zijn. Kijk maar eens naar het model van de eerste 'Holland' in het behouden Huys en vergelijk dat met de foto's van het schip. Er is vrijwel geen tekening van een schip van de rederij, waarop niet iets aan te merken valt. Dat is overigens niks uitzonderlijks, want er is van vrijwel geen schip een 100% tekening, er wijkt altijd wel iets af. Een aantal jaren geleden heb ik op verzoek van Rotterdam een model van de laatste 'Holland' laten maken. Drama om daar nog iets van te maken, wat uiteindelijk redelijk gelukt is. Grootste probleem is, dat het beschikbare lijnenplan niet klopt, omdat er bij de bouw nog 'even' een paar ton extra draagvermogen in werd gepropt, wat niet in de tekeningen is verwerkt, ook niet in het uiteindelijke revisieplan.
De "spijlen" in de gangen werden overigens "scepters" genoemd, ook wel staanders en ik zou er nog wel een paar oude uitdrukkingen voor kunnen aandragen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie