Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Zusterschepen en aanverwanten

<< < (2/16) > >>

Vriend:
Deze tekening, of Schiffsplan zoals onze oosterburen dat noemen, van het MS Helgoland kwam ik ook nog tegen.

HansG:

--- Citaat van: Vriend op  5 oktober 2009, 22:45:18 ---Hier nog een leuk filmpje van het MS Helgoland in een lekker zeetje.

Leuk om te weten is dat dit schip voor het eiland Helgoland voor anker gaat. De passagiers worden vervolgens met sloepen aan wal gebracht.



--- Einde van citaat ---

Is dat niet om belastingtechnische redenen?

PiebeJanMan:

--- Citaat van: Vriend op  5 oktober 2009, 22:45:18 ---Hier nog een leuk filmpje van het MS Helgoland in een lekker zeetje.

Leuk om te weten is dat dit schip voor het eiland Helgoland voor anker gaat. De passagiers worden vervolgens met sloepen aan wal gebracht.



--- Einde van citaat ---

Bedankt voor dit geweldig mooie filmpje. Toch jammer dat het vaargebied naar Terschelling behoorlijk beschut is tegenwoordig :(

4 aug 08 was trouwens de dag voordat de Polarstern een flinke ontmoeting heeft gehad met een golf (schade + gewonden). Kan ik me ook voorstellen met zulke golven. Toch mooi dat Doeksen dan toch vaak de sneldienst uit laat vallen, het zou je bedrijf toch behoorlijk schaadden. Dat is waarschijnlijk ook een reden geweest om het schip daarna maar te verkopen.

Hier nog een kort filmpje op diezelfde dag van de Polarstern;


Wel een beetje offtopic :P

Vriend:

--- Citaat van: HansG op  5 oktober 2009, 23:39:42 ---
--- Citaat van: Vriend op  5 oktober 2009, 22:45:18 ---Hier nog een leuk filmpje van het MS Helgoland in een lekker zeetje.

Leuk om te weten is dat dit schip voor het eiland Helgoland voor anker gaat. De passagiers worden vervolgens met sloepen aan wal gebracht.



--- Einde van citaat ---

Is dat niet om belastingtechnische redenen?

--- Einde van citaat ---

Volgens mij is dat niet vanwege belastingtechnische redenen. De catamaran legt namelijk wel gewoon bij de aanlegsteiger aan. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de diepgang van de Helgoland (en andere grotere schepen die ook voor het eiland voor anker gaan).

Dat Helgoland belastingvrij is heeft te maken met de ligging buiten het douanegebied van de Europese Unie. Dit komt volgens mij omdat het buiten de territoriale wateren ligt, meer dan 12 zeemijlen uit de kust.

willem boot:
Conventionele schepen kunnen inderdaad niet bij de steiger op helgoland komen en daarom is het ouderwets "ausbooten" op rede.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie