Dat zou betekenen dat die inmiddels allemaal geannuleerd zijn, want er is inmiddels alweer plaats voor 360 pers donderdagavond Vlieland -> Terschelling... Dus of er echt 200 man mee zouden?
Midsland inzetten is ook lastig. Die moet vertrekken voor aankomst Friesland/Noord Nederland en aankomen op Vlieland na vertrek van de Vlieland. Betekent 12:10 aan op Vlieland, dus 11:10 vanaf Terschelling. Dat is meestal ook de tijd dat de Noord-Nederland er ligt... 's Avonds kan de Midsland dan om 17:45 vanaf Terschelling, dus om 19:45 weer terug op Terschelling, dat zou op zich kunnen. Alleen moet er ineens een hele bemanning opgetrommeld worden en kost dit ritje natuurlijk ook veel brandstof...
Morgenochtend had de Tiger best wel kunnen varen, denk ik,
Windfinder geeft 8-11 uur: W 6-7 Bft golven W 1,90-2,00 m. 's avonds is op het randje met W7 en golven 2,2 m. Bovendien 's ochtends ebstroom.
Windguru en
DWD.de gaan overigens van lagere golven uit.
RWS geeft ook pas voor morgenavond toename golfhoogte.
met hoogwater (morgenavond) is het nog een optie om met 20 km/h door de vlielanderbalg/Fransche gaatje te varen, maar vanaf Terschelling is dat wel ca. 10 minuten extra vaartijd (en niet echt respectvol voor de natuur?) (vanaf Harlingen overigens minder dan 5 minuten extra)
Gezien mijn eerder gemaakte foto's moet dat niet onmogelijk zijn met 1,90 tot 2,00 golven.
Maar de kapitein beslist. Gelukkig vandaag al, dan kan iedereen zich er op tijd op voorbereiden.
Laten we maar even denken aan het Transavia-vliegtuig op Schiphol afgelopen zaterdag...