Auteur Topic: Tiger  (gelezen 201158 keer)

ben doeksen fan

  • matroos
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Tiger
« Reactie #90 Gepost op: 22 april 2008, 16:03:49 »
Ook vandaag heeft de tiger weer een proefvaart gevaren.

fokke veenstra

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
  • Paraat En Start Klaar
Re: Tiger
« Reactie #91 Gepost op: 23 april 2008, 20:32:00 »
Vanmiddag ging de TIGER rond 13.30 uur wederom proefvaren op de Waddenzee. De waterjets zorgden voor een klein waterfestijn.


Groeten Fokke
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2017, 21:11:30 door PiebeJanMan »

marten

  • Gast
Re: Tiger
« Reactie #92 Gepost op: 25 april 2008, 19:09:57 »
Ze heeft vandaag haar "maidentrip" er op zitten. Redmer was er zoals gewoonlijk weer bij de mzzl***  :D :P. Ik zie haar nu terug varen naar kortelijnbaan kade. Weet iemand waarom? Wellicht haar vaste ligplaats voor een tijdje. Ik ben benieuwd.

Groeten,
Marten.

marlyse

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 33
  • Geslacht: Vrouw
  • Altijd de wind voelen en de zee ruiken.
Re: Tiger
« Reactie #93 Gepost op: 26 april 2008, 20:45:31 »
ja klopt , er moet zowel binnen nog een en ander gebeuren , en ook nog iets met het technische gedeelte , en dan heb ik het over het besturen van de tiger , dat loopt nog niet zoals het wezen moet.
groet marlyse.
« Laatst bewerkt op: 27 april 2008, 15:05:12 door marlyse »
Marlyse van Dorland.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Tiger
« Reactie #94 Gepost op: 28 april 2008, 22:58:14 »
Zoals Marten al vermeldde, had ik de maiden voyage op de foto:

Vertrek omstreeks 17.00 naar Vlieland:

foto1-2

Henk Boorsma en Paul Melles 'Trots op de Tiger':

foto3-5

Ontmoet de Koegelwieck:

foto6


Terugkomst, gefotografeerd vanaf de Vlieland:

foto7-8


Zondagavond 2e reis van de Tiger, vanaf de Vlieland:

foto9-10
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2017, 21:12:34 door PiebeJanMan »

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Tiger
« Reactie #95 Gepost op: 29 april 2008, 12:08:18 »
De toespraak die Tineke Huizinga gaf met de doop:

Dames en heren,

Wat een heerlijke, feestelijke dag is het vandaag. Natuurlijk voor u, als gebruikers van de veerdienst naar Terschelling en Vlieland en als medewerkers van Rederij Doeksen. Maar zeker ook voor mij. Het is mooi om als Friezin een nieuwe veerboot tussen het vasteland en de eilanden te mogen dopen.

Dit moderne schip past bij de uitstraling van Harlingen, want dat is een stad met ambities, zoals blijkt uit de vele ontwikkelingsplannen. Twee weken geleden zijn nieuwe afspraken gemaakt tussen mijn ministerie en het Noorden. Daarin is geld gereserveerd voor onder meer de traverse van de N31, waardoor de infrastructuur van de Harlingen aanzienlijk verbetert.

Maar vandaag gaat het niet over wegverkeer, maar over vaarverkeer. Rederij Doeksen speelt daarin al honderd jaar een heel belangrijke rol. U heeft een solide contract met de rijksoverheid voor het uitvoeren van overtochten en dus de plicht om te vervoeren.  Die plicht vervult u betrouwbaar en met toewijding. En gelukkig maar, want voor de eilandbewoners bent u onmisbaar. U biedt hun een levensader naar de wal.

U weet allemaal dat er wellicht ook veranderingen komen, zoals medegebruik van havens, en dat zich rederijen hebben gemeld die ook een veerverbinding tussen Terschelling en Harlingen willen onderhouden. Dat betekent concurrentie en dat is voor rederij Doeksen een ongewone en spannende situatie. Maar als sterk bedrijf dat blijk geeft van ondernemingszin, kunt u daar vast wel mee omgaan.


Dames en heren,

We zijn allemaal bezig met dezelfde behoefte, namelijk de bereikbaarheid van de eilanden op een hoog peil houden.

Wij, van Verkeer en Waterstaat, dragen daaraan bij door te zorgen voor de infrastructuur. Wij onderhouden de aanlegplaatsen, baggeren de vaargeulen uit en zorgen voor de markeringen. En onze Stormwaarschuwingsdienst informeert u wanneer het tijd is om op te passen voor hoog water en zwaar weer. 

Uverzorgt het feitelijke transport. Daarom vervangt u nu   de trouwe Koegelwieck door de Tiger [Engelse uitspraak]. U neemt u een vaartuig in gebruik van een nieuwe generatie, een supercatamaran. Milieuvriendelijk en met een grote capaciteit. Geheel aangepast aan de hoge eisen die deze veerdienst stelt. Met deze investering blijft de verbinding op het niveau dat we anno 2008 mogen verwachten.

Het nieuwe schip, de Tiger, gaat de betrouwbaarheid van de levensader naar Terschelling en Vlieland verder verbeteren, - ook onder zware omstandigheden. Ik heb begrepen dat u erop vertrouwt dat de Tiger door zijn grote stabiliteit bij slecht weer langer kan doorvaren.   Een ander voordeel is dat de sneldienst altijd  beschikbaar zal zijn, want als dit nieuwe schip in onderhoud is, neemt de Koegelwieck de taak weer over. Dat is een aanzienlijke verbetering van de dienstverlening.

Meneer Doeksen, meneer Melles,

ik stel het zeer op prijs en beschouw het als een grote eer dat ik zo meteen de Tiger mag dopen. Ik kan ? net als zovelen - haast niet wachten om met haar de eerste oversteek te maken. Want het is altijd een fijne overtocht naar Terschelling of Vlieland. De een gaat naar zijn huis en haard. De ander gaat heerlijk op vakantie. Voor veel mensen begint het geluk van de Waddeneilanden al zodra ze aan boord stappen. Ik zal graag en vaak gebruik maken van de Tiger.

Dank u.


Bron: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actueel/toespraken/rederijdoeksen.aspx
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2009, 11:53:01 door PiebeJanMan »

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Tiger
« Reactie #96 Gepost op: 7 mei 2008, 11:51:37 »
En het ponton is vandaag richting Terschelling gegaan. Als alles meezit komt de Tiger vandaag ook direct testen of alles past.

« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2017, 21:12:49 door PiebeJanMan »

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Tiger
« Reactie #97 Gepost op: 11 mei 2008, 13:44:44 »
Onder voorbehoud.

Gisteren heb ik vanuit betrouwbare bron gehoord dat de Tiger hoogstwaarschijnlijk volgende week Vrijdag in de dienst op Terschelling komt.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Tiger
« Reactie #98 Gepost op: 15 mei 2008, 12:51:02 »
Pinkstermaandag de Tiger op Vlieland, slechte kwaliteit vanwege het vieze raam dat ervoor zat en genomen met mobiel...

« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2017, 21:13:01 door PiebeJanMan »

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Tiger
« Reactie #99 Gepost op: 15 mei 2008, 19:34:11 »
Hoor net van Jan Aalmoes dat de Tiger vrijdag vanaf de middagdienst gaat varen. De twee diensten ervoor worden nog door de Kwieck uitgevoerd.

In de ochtend moeten er nog wat zaken aan het ponton worden aangepast.
Alles "ijs en weder dienende".
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Tiger
« Reactie #100 Gepost op: 16 mei 2008, 16:36:02 »
Zojuist is de Tiger officieel voor het eerst van Terschelling vertrokken.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Tiger
« Reactie #101 Gepost op: 17 mei 2008, 21:12:27 »
Zo te zien maakt ze bijna geen golfslag. Wel zie ik bij bijna iedere foto dat ze veel nevel vanaf de neus heeft.
Zou dat komen omdat de voorkant zo scherp is?
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Tiger
« Reactie #102 Gepost op: 18 mei 2008, 16:43:15 »
Hier een filmpje van de Tiger op volle snelheid.

filmpje Tiger
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2009, 12:02:02 door PiebeJanMan »

Bob Heikoop

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
  • Steady as she goes!
Re: Tiger
« Reactie #103 Gepost op: 19 mei 2008, 20:56:42 »
Hierbij een filmpje van de Tiger, afgelopen zaterdag.



Met vriendelijke groeten,
Bob Heikoop

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Tiger
« Reactie #104 Gepost op: 25 mei 2008, 21:58:32 »
Voor degenen die het misschien hadden opgemerkt dat de Tiger gister nog een keer extra voer na de laatste dienst; er ging om 20:30 een extra Tiger vanaf Vlieland. Deze was afgehuurd voor een groep van dik 300 mensen die een dag op Vlieland waren geweest. Hier heb ik geen foto's van, maar nog wel drie andere plaatjes, de eerste van zaterdagochtend in Harlingen en de andere twee vanochtend ter hoogte van de BS 17, op zee:

« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2017, 21:13:26 door PiebeJanMan »