Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Vaarroutes

<< < (2/15) > >>

nagier:

--- Citaat van: nagier op 20 december 2009, 23:43:27 ---Ik was in 1999 op vakantie op Terscheling,
Avonds rond de klok van 23 uur lagen de veerboot Friesland, Midsland, Koegewiek en de Oost Vlieland (Ouden schelingland in de haven van West Terscheling.
Het was buiten de dienstregeling dus niet tijdens de dienstregeling dus maar snap niet waarom de Oost Vlieland op Terscheling lag daarom voeg ik hoe lang de overtocht duurde van terscheling naar vlieland met gewoon veerboot.
Hoop zo duidelijk me vraag beantwoorden, of moet ik doeksen mailen.

Vriendelijk groet nagier

--- Citaat van: gerard.vl op 21 december 2009, 17:47:17 ---het was toen het lutine jaar was het een groot feest toen voer de oost vlieland voor 1 keer naar terscheling heen en weer snacht om 1uur voeren we weer terug naar vlie ik ben toen mee geweest

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---
hoe lang duurde de reis met de OOST VLieland heen en terug 1 uur of lange vaartijden?

Jelle Krijthe:
In 1 uur heen en weer.. Das behoorlijk knap als je de reistijden van en naar Vlieland met de huidige Vlieland alleen al ziet.
Ik meende dat de reistijd met de Oost Vlie destijds 1 uur en 3 kwartier was. Afhankelijk van de wind was ze soms wat sneller.

Humtidumty:
Kon men in 1999 nog door het schuitegat of moest men toen ook al omvaren zoals dat nu is?

willem boot:

--- Citaat van: nagier op 22 december 2009, 01:09:06 ---hoe lang duurde de reis met de OOST VLieland heen en terug 1 uur of lange vaartijden?

--- Einde van citaat ---

Dat hing af van stroming, wind, zicht en toestand van de vaargeulen. Kon wel eens een minuut of twintig tussen zitten, zeker in die tijd met wat kleinere schepen dan nu. Schepen zijn geen auto's.

Vriend:

--- Citaat van: Humtidumty op 22 december 2009, 12:35:06 ---Kon men in 1999 nog door het schuitegat of moest men toen ook al omvaren zoals dat nu is?

--- Einde van citaat ---

Sinds eind jaren 90 wordt er niet meer door het Schuitengat gevaren. Ik ben in 1998 naar Terschelling gevaren met de Midsland en die ging toen al via de West Meep en de Slenk.  Een paar jaar geleden is er wel discussie geweest over het weer bevaarbaar maken van het Schuitengat. Volgens RWS kost het dusdanig veel om het Schuitengat bevaarbaar te maken en te houden, dat de besparing voor Doeksen niet opweegt hiertegen.


--- Citaat van: Jelle Krijthe op 22 december 2009, 01:24:28 ---In 1 uur heen en weer.. Das behoorlijk knap als je de reistijden van en naar Vlieland met de huidige Vlieland alleen al ziet.
Ik meende dat de reistijd met de Oost Vlie destijds 1 uur en 3 kwartier was. Afhankelijk van de wind was ze soms wat sneller.

--- Einde van citaat ---

Ik denk dat hiermee de vaartijd tussen Terschelling en Vlieland bedoeld wordt. De interinsulaire sneldienst tussen Vlieland en Terschelling doet er volgens de huidige dienstregeling 30 minuten over (enkele reis). Reken op ruim een uur enkele reis voor de gewone veerdienst. Binnen een uur heen en weer is dus onmogelijk. Zou je wel door het Schuitengat kunnen varen, dan red je het volgens mij nog niet om binnen een uur heen en weer te varen met een 'langzame' veerboot.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie