Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Vaarroutes

<< < (3/15) > >>

Bob Koetsier:

--- Citaat van: Vriend op 22 december 2009, 17:03:09 ---Een paar jaar geleden is er wel discussie geweest over het weer bevaarbaar maken van het Schuitengat. Volgens RWS kost het dusdanig veel om het Schuitengat bevaarbaar te maken en te houden, dat de besparing voor Doeksen niet opweegt hiertegen.

--- Einde van citaat ---

Dat was zelfs dit jaar ;)

willem boot:
Als we het allemaal zo "groen" willen doen, dan zou RWS juist hieraan moeten meewerken uit hoofde van geringere CO2 uitstoot door kortere vaartijd. Het argument dat de uitgaven van RWS niet opwegen tegen de besparingen bij Doeksen lijkt mij een oneigenlijk argument, omdat het hier over twee verschillende portemonnees gaat die met elkaar niets te maken hebben. RWS zal eerder op budgettaire gronden hieraan niet meewerken.
De drempelvorming in de mond van het Schuitengat is een repeterend probleem, dat zo om de tien, twintig jaar terugkeert en vervolgens zichzelf oplost. Hoort bij de natuurlijke dynamiek van het geulensysteem. De uitgang van de Slenk en Meep staan onder dergelijke dynamische invloed. Als er geen verstoringen van buitenaf komen (zoals de aanleg van de Tweede Maasvlakte, daar kan nog iets van worden verwacht) zal de mond van het Schuitengat zichzelf herstellen. Wanneer is vraag twee.

OLAU-fan:

--- Citaat van: Humtidumty op 22 december 2009, 12:35:06 ---Kon men in 1999 nog door het schuitegat of moest men toen ook al omvaren zoals dat nu is?

--- Einde van citaat ---
Volgens mij werd er met de veerbootroute door de Slenk in 1995 of 1996 gestart. Tot een jaar of drie terug deed de
KOEGELWIECK bij hoog water de route via het Schuitengat nog wel. Ook de NOORD-NEDERLAND deed dit. Nadat de laatse vastliep en zelfs droogviel, heeft ook zij deze route verlaten.

Afgelopen zomer zag ik de KNRM en enkele eilanders een alternatieve route zuidelijk van het Schuitengat doen tussen TS-VLIE, maar dat terzijde.

Leen:

Er is voorlichtingsavond geweest over het Schuitengat en de Slenk en de nieuwste ontwikkelingen m.b.t deze beide geulen op 27 januari 2011 door Rijkswaterstaat en de gemeente
Terschelling
Weet iemand hier de uitkomst c.q. de hoofdpunten van?

Leen

willem boot:

--- Citaat van: Leen op  1 februari 2011, 17:40:34 ---
Er is voorlichtingsavond geweest over het Schuitengat en de Slenk en de nieuwste ontwikkelingen m.b.t deze beide geulen op 27 januari 2011 door Rijkswaterstaat en de gemeente
Terschelling
Weet iemand hier de uitkomst c.q. de hoofdpunten van?

Leen



--- Einde van citaat ---

Leen, er heeft wat over in de Harlinger gestaan en ik meen ook in de Terschellinger: nog geen Schuitengat, dat gaat nog wel een paar jaar duren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie