Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Pakjesboten van Doeksen

(1/6) > >>

Mark:
Hallo,

Ak geruime tijd ben ik op zoek naar een foto van de NOORD-NEDERLAND (1976) als Pakjesboot van Sinterklaas...

Misschien kan een forumlid mij verder helpen?

Bedankt voor de moeite!

Wim Vink:

--- Citaat van: Wim Vink op 29 oktober 2005, 18:02:25 ---Volgens mij is de DVD (of video) van die intocht nog te bestellen bij de NOS of NOB of iets dergelijks. Een jaar geleden heb ik met Jan daarnaar gezocht en gevonden, maar intussen had Jan al een kopie van iemand anders ontvangen. IK ga snuffelen op Internet en en meld me met het resultaat.

Wim


--- Einde van citaat ---
Gevonden! Op http://www.beeldengeluid.nl/collecties_zoek_en_vind_tvfilm.jsp
Het is bestand 84737. Intocht Sint Nicolaas op 17-11-1984.
Hoe je dat kan bestellen, is me niet duidelijk, maar waag er eens een mailtje aan. De kopie, die Jan heeft, is namelijk nogal mager qua kwaliteit. Maar een gegeven paard ..... Dus alles is beter dan niets. Maar je kunt raden wat er met de kwaliteit gebeurt als je een kopie van een kopie maakt.
Succes. Wim

Jan Leenstra:
Schepen die voor Doeksen als Sinterklaas boot hebben gefungeerd zijn: Holland IV, Doggersbank, Vlieland (1938) en de NN (Bereboot). Het kan zijn dat de andere "Holland" schepen dit ook hebben gedaan, zeker weten doe ik dat  echter niet.

Ik zal morgen nog wat foto's plaatsen uit de collectie van Pieter Schroo. Deze zijn met Sinterklaas aan boord van de Holland IV.

PiebeJanMan:
De Pakjesboot 14 gaat naar Spanje (een uurtje later was ze weer terug, wat nou langzaamlopende motor  ::) )

foto 1

De Pakjesboot 14 komt, met sinterklaas en zwarte pieten erop, aan in Harlingen:

foto 2-5

De Goedheiligman in de stad:

foto 6

Vriend:
Ik zie dat er in dit topic nog weinig foto's staan van pakjesboten van Doeksen. De Friesland (1) vaart jaarlijks als Pakjesboot 14 naar Medemblik. De Museumstoomtram en rederij Gebhard hebben een leuk arrangement. De kinderen, ouders, grootouders en andere aanhang stappen in Hoorn op de stoomtram. Onderweg stappen er ook nog zwarte pieten in. Eindbestemming is Medemblik waar de Sint dan met de Friesland (1) als pakjesboot aankomt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie