Auteur Topic: Film/video  (gelezen 133376 keer)

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Film/video
« Reactie #225 Gepost op: 21 oktober 2016, 00:18:22 »
Dit filmpje heb ik eerder gepost, maar was verdwenen van de destijdse host. Nu geupload op Youtube en opnieuw te zien.

Vanaf ca. 5:40 zien we de veerboten in beeld, de Oost Vlieland en Friesland


PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Film/video
« Reactie #226 Gepost op: 22 oktober 2016, 17:04:03 »
Duurde even met converteren en uploaden, maar hier is het filmpje online:



Duur ca 9 min

Citaat
Weromblik 29 11 2009 GPTV

Fam. Van der Hoek. Beelden 1978 (ook andere jaren, zie onder).
Vakantie Vlieland. Aankomst veerboot MS Oost-Vlieland  Rederij Doeksen bj. 1962.
Terugreis Vertrekritueel

Volgens commentator beelden uit 1978, maar gezien de wisselende kleuren van de schoorsteen van de Oost-Vlieland komt dit filmmateriaal uit meerdere jaren.

03:25 Deel 2.  Fam. Dijkstra Witmarsum. Melkrijder voor Frico. Naar Terschelling.
MS Friesland - Rederij Doeksen bj. 1956
MS Midsland - Rederij Doeksen bj. 1968 (ex Rheinland - AG Ems)
Beelden aan boord van Schellingerland (ook wel 'Slof' genoemd, bj. 1932, ex-Haringvliet)


Volgens de commentator zou de Friesland bijnaam bereboot hebben en de Midsland strijkijzer. DIt is niet juist. De Bereboot was de Noord Nederland (ex-Primula, bj 1960) en het strijkijzer was de Schellingerland (ook wel 'Slof' genoemd, bj. 1932, ex-Haringvliet)

07:10 Deel 3  Winterweer 1965
MS Vlieland (bj. 1938)
Luchtburg 1951 - Vliegtuig naar Terschelling op strand landen

Ook dit filmpje weer opnieuw geupload op Youtube, geniet ervan, echt prachtige beelden!

janhoek

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #227 Gepost op: 22 oktober 2016, 17:20:13 »
Prachtig, de beelden van de aankomst op Vlieland gemaakt door mijn vader zaliger en mij. Wordt er emotioneel van. Alle door ons gemaakte films van Vlieland zijn destijds door mijn vader aan Heit & Mem video geschonken en heb er helaas geen kopie van.
Mooi dat de film nu hier op de  site staat.

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #228 Gepost op: 22 oktober 2016, 19:22:43 »
 Ik heb een deze filmbeelden ook van de melkrijder van de Frico op DVD
 Er mist een gedeelte.
 De opname's die ik heb zitten: ook beelden van Koegelwieck (1) die voorbij vaart.
 En op beelden van Dellewal
 En opname's op het eiland oude Melkfabriek in Lies.
 En filmmuziek van de groep Procol Harum: A Salty Dog !
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2016, 20:18:36 door Germen »

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #229 Gepost op: 2 november 2016, 23:03:39 »
Very FAST VLIELAND
Onlangs schreef een meisje op Twitter:
"Lieve @rederijdoeksen mag de kachel wat lager op de m.s Vlieland, zet de brandstof liever om in sneller varen vanaf 9 januari....pffff"

Langzaam varen met een FAST FERRY komt logisch gezien inderdaad neer op zwarte melk.
Daarentegen een vaartijd berth to berth van 30 seconden is zeer zeker de ideale oplossing vanwege korte fasen van CO2-uitstoot en maakt bovendien de kachel overbodig :P.

tully1

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 40
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #230 Gepost op: 26 december 2016, 19:14:48 »
Misschien al geplaatst, maar ik kwam een aardig filmpje tegen op YouTube, met eerst veel beelden van de Oost-Vlieland en later in de reportage de Midsland, de latere vlieland.

Liever Vlielandgek dan gewoon gek!

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #231 Gepost op: 18 januari 2017, 22:04:52 »
Leuk fragment van Gewest Fryslân. Vanaf 15:00. De Midsland (2), Oost Vlieland (2), Schellingerland (4) en Koegelwieck (1) komen hier kort in voor.

http://www.omropfryslan.nl/utstjoering/gewest-fryslan-fan-14-jannewaris-2017-1815

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #232 Gepost op: 27 januari 2017, 17:13:56 »
Oh Skylge, myn lantsje

O, TSM, as de fearboat nei Skylge noch echt gestoomde:

http://www.oorloginblik.nl/film/niod/2759226

Bovendien kon je vroeger, zonder computers, in tegenstelling tot vandaag nog geen boten booten :-X?
Daarom heeft deze handwijzer inmiddels "de boot gemist" [min 10:17] en is waarschijnlijk als slachtoffer van de spellingwijziging uit Harlingen verdwenen...

http://www.oorloginblik.nl/film/niod/2759217

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #233 Gepost op: 29 januari 2017, 20:06:44 »
Veerboot naar Vestmannaeyjar...
...vaart zonder de rob erop 8). De charmante, zwaar(werkend)e pootjes-schudder is op deze boot waarschijnlijk niet meer bevoegd?
https://www.shutterstock.com/video/search/?autocomplete_id&searchterm=ferry+iceland&site=videos

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #234 Gepost op: 20 maart 2017, 09:22:42 »
De verlenging van de Noord Nederland. Hoe is dat nou precies gegaan? Doeksen plaatste twee dagen geleden dit mooie fragment.



© Rederij Doeksen

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #235 Gepost op: 29 april 2017, 16:28:26 »
Op Vlieland is een nieuwe webcam geplaatst, toch wel leuk om te zien dacht ik zo.

http://vlieland.net/nl/webcam

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Film/video
« Reactie #236 Gepost op: 17 mei 2017, 09:12:26 »
Dronefilmpje van de Koegelwieck;


Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #237 Gepost op: 5 juni 2017, 16:45:17 »
"Je bent mijn alles onder de Brandaris" [featuring SCHELLINGERLAND, 1955]

Toen ik afgelopen maand in een straat op West aan een voordeur de geëiste 4 EURO in ruil voor een glas honing in een onbewaakte kassa (iets wat nergens anders bestaat) gooide, dacht ik net zoiets van:"De postboot van de TSM voeldoet al aan de uitvoeringskwaliteit door ons te verplaatsen naar een plek op de aarde, waar zonde een onbekend woord is." Mijn vermoeden, dat beschaafdheid erfelijk is op TS, werd onlangs al snel bevestigd door het volgende fragment.

Jongeren leren min 10:42 bovendien een verdwenen verschijnsel kennen, de whatsup van de jaren 50. De analoge sms op ambtelijk papier had wel iets meer tijd nodig, was kostbaar en daarom beperkt tot speciale gelegenheden. Maar is ook 62 jaar later nog te achtervolgen:

"Ik kom morgen met middagboot thuis," schreef de echtgenoot. De buurman mag vanzelfsprekend meelezen en vindt ook overgroot plezier in het nieuws dat de buurvrouw niet langer eenzaam is :D. SCHELLINGERLAND stoomt binnen. Wim zal uiteraard uit zijn dak gaan vanwege de opnames van de Cupidobussen, namelijk de - letterlijk vertaald - „bussen der liefde“ brengen mensen bij elkaar, die ook wettelijk bij elkaar in de woonkamer horen.

https://www.openbeelden.nl/media/122582

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #238 Gepost op: 5 juni 2017, 21:16:48 »
Ik ken de film Christian. Halverwege de jaren 50 draaide een tante van mij die op een verjaardagspartij.
Later herinnerde ik mij die film en ben gaan zoeken en uiteindelijk gevonden.
Staat al geruime tijd in de pc :).
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #239 Gepost op: 6 juli 2017, 14:51:30 »
Een weekje geleden geüpload. Toont een aantal mooie beelden van de Vlieland (3) in 1993. Vanaf 24:26 is de fonkelnieuwe Koegelwieck (2) te zien. De Vlieland tuft er rustig achteraan. Aan het begin van het fragment baant de Vlieland zich een weg door de onstuimige zee. Aan het einde is het schip nog een keer te zien.