Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Tarieven en dienstregelingen

<< < (11/11)

PiebeJanMan:
Ik heb het vervoersplan eens doorgelezen.
Veel ontwikkelingen, maar weinig nieuwe dingen t.o.v. de plannen die er in 2017 waren om in 2018 met de nieuwe schepen te gaan varen. Wel lijkt er nu in details beter nagedacht over de complete dienstregeling met de nieuwe schepen.

Wat mij wel opvalt is dat de basisdienstregeling zomer (1-4 t/m 31-10) naar Terschelling slechts bestaat uit 3 retourafvaarten veerdienst en 3-4 retourafvaarten sneldienst. In de praktijk zal er echter die complete periode minimaal 2-3 afvaarten per dag extra zijn op vrijdag-maandag. Ik had verwacht dat daarvan een groter deel inmiddels bij de "basisdienstregeling" zou horen...?

nagier:
Ik zie vooral bij de oerol geen snelboten meer varen.
Voorheen 16 keer nu maar 8 keer ongeveer.
Ik plaats vaart de Friesland 2 x en de andere boten 6 x

L.Noorman:
Dienstregeling 1998 - 2000. Als kind ooit meegenomen vanaf Terschelling.









L.Noorman:
Eilander kunnen altijd naar huis (uit één van de Drijfveren van dit jaar)

Eilanders moeten altijd naar huis kunnen, dat is belangrijk. En de beste manier om dat te regelen is: een boeking maken. Maar soms moet een eilander onverwacht en met spoed naar de wal of naar huis. Om ervoor te zorgen dat er dan plaats is, bestaan de volgende regels:
• Op elke afvaart van de autoveerboot (het hele jaar rond) worden 35 plaatsen vrijgehouden voor eilander passagiers.
• Op de eerste afvaart Terschelling – Harlingen en de laatste afvaart Harlingen – Terschelling tijdens dezomerdienstregeling worden
vier plaatsen vrijgehouden voor auto’s. Twee plaatsen worden 48 uur van tevoren vrijgegeven en de laatste twee plaatsen vallen 24 uur voor vertrek vrij. Ze zijn dan voor iedereen boekbaar, ook voor toeristen.
• Op elke afvaart van de sneldienst (het hele jaar rond)
worden 20 plaatsen vrijgehouden, die pas 48 uur voor vertrek boekbaar worden. Ook deze plekken zijn voor iedereen boekbaar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie