Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Tarieven en dienstregelingen

<< < (2/11) > >>

Marten-Jan van Zanden:
Dat weet ik niet.
Dan moet ik eerst de exacte afstanden weten.
Maar voor een paar jaar terug heeft er een artikel in de lc gestaan waarin werd vermeld dat Terschelling de goedkoopste per kilometer was. Ik meende dat de vaarafstand iets van 38 kilometer was.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Jon:
Maar goed, het maakt voor een normaal mens niet uit, of de afstand nou 1 kilometer of 50 kilometer is..
Die kiest namelijk een vakantie, als dat goedkoop is.
Naar Texel is 30 euro, en naar Terschelling 112 euro voor een moderne auto.
Dan kiezen de meeste voor Texel.

IALA:

--- Citaat van: Jon op 23 augustus 2006, 21:51:26 ---Maar goed, het maakt voor een normaal mens niet uit, of de afstand nou 1 kilometer of 50 kilometer is..
Die kiest namelijk een vakantie, als dat goedkoop is.
Naar Texel is 30 euro, en naar Terschelling 112 euro voor een moderne auto.
Dan kiezen de meeste voor Texel.

--- Einde van citaat ---

Voor veel mensen maakt het wel uit of het nou 1 of 50 kilometer is. De meeste mensen kiezen inderdaad voor Texel maar dat komt ook omdat Texel vrijwel het populairste eiland van Nederland is, maar het zou inderdaad ook  goed kunnen dat het door de tariefen komt.
Toch zijn er veel mensen die kiezen voor andere wadden eilanden, omdat zij bij Texel het gevoel niet hebben dat ze op een eiland zitten.

Marten-Jan van Zanden:
Dat zal ik niet ontkennen. Maar gelukkig dat de meesten de auto thuis of in Harlingen laten staan. Ennuh, Je betaald dan wel meer om naar Terschelling of Vlieland te gaan, maar dan krijg  je ook wat natuurlijk.

Jon:
Ja, inderdaad.. Die prijzen van vroeger ken ik niet  ;)
Maar ik zou ook voor geen goud een heel stuk terug willen in de tijd.

Oke Marten-Jan, je hebt gelijk: Terschelling/Vlieland is nog echt een eiland. Texel al niet zo echt meer, op een site  stond laatst ook al, dat er heelveel winkels uit de randstad op Texel kwamen, en dat daardoor langzaam het Texelse gevoel wegdrijft. Nu vind ik dat ook wel een beetje overdreven, maar er zit wel wat in ja..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie