Auteur Topic: Friesland  (gelezen 305607 keer)

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #570 Gepost op: 7 juli 2018, 20:32:42 »
Ja met name in de winterperiodes. Ze krijgt dan ook een andere overnachtplek op TS. Een van de Willems ligt aan de brug en de Friesland zou er dan net achter komen. Kade waar de Midsland nu ligt blijft dan in principe leeg.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Friesland
« Reactie #571 Gepost op: 8 juli 2018, 10:04:00 »

Doeksen zei er het e.e.a. over in het vaarplan voor 2017 en 2018.
In de zomer gaan de beide Willems tegen elkaar in varen op Terschelling, de Friesland wordt dan alleen bij grote drukte ingezet zoals bij Oeral en top vrijdagen en zaterdagen.
De Friesland ligt dan achter de dienstdoende Willem op het schuine stuk op Terschelling, omdat de Friesland voor de plek waar de Midsland lag te breed is. 
In de winterperiode of bij lage passagiersaantallen vaart een van de beide Willems ook op Vlieland. De Vlieland ligt dan in Harlingen, waar nu de Midsland
ligt. Bij dok beurten wordt de Friesland ook in gezet. Of het schip ooit op Vlieland zal komen is de vraag. Dat zou door de aanpassingen aan het schip nu wel kunnen.
Op de oude plek van de Midsland ligt waarschijnlijk een van de sneldienst boten, omdat Doeksen beide schepen in de nacht op Terschelling wil hebben.
 

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Friesland
« Reactie #572 Gepost op: 9 juli 2018, 23:13:05 »
Nee die vaart alleen nog op drukke dagen
De rest wordt door Vlieland gedaan.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Friesland
« Reactie #573 Gepost op: 10 juli 2018, 19:52:30 »
Hey Nagier, dat bedoelde ik ook niet.
Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn, dat de Friesland bij bijvoorbeeld ITGWO naar Vlieland zou komen als extra dus.
Dit als de Vlieland het niet aan zou kunnen bijvoorbeeld. De veel modernere Vlieland is uiteraard de reguliere boot en blijft dat ook.

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Friesland
« Reactie #574 Gepost op: 11 juli 2018, 15:44:42 »
Dinsdag 10 juli 2018 wegens droeve familieomstandigheden een dag naar Terschelling geweest met de Friesland.
Onderweg voor diverse topics wat plaatjes kunnen schieten.

Harlingen


West-Terschelling


foto's:© Wim Vink
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Friesland
« Reactie #575 Gepost op: 29 juli 2018, 22:18:39 »
De eerste overtocht van de Friesland naar Harlingen plus de dito overtocht van de Midsland naar Terschelling.
Blauwe Slenk, 27 juli 2018





foto's: © Wim Vink
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

rovinge

  • Vlielander
  • Machinist
  • *
  • Berichten: 114
    • Ovinge Fotografie
Re: Friesland
« Reactie #576 Gepost op: 29 juli 2018, 23:39:06 »
Afgelopen zaterdag met de Holland naar Terschelling; weer verschillende Doeksen boten vast kunnen leggen.

Roel

1. Met de Holland de haven van West binnen...op de achtergrond ook de Koegelwieck


2. Later op de dag voor anker in de Meep; Friesland draait uit de Slenk de Meep op; Tiger op weg naar Terschelling


Mijn foto's die ik post zijn auteursrechtelijk beschermd, tenzij specifiek anders vermeld in bovenstaand bericht. Gewoon delen op sociale media mag, maar niet commercieel.
Copyright (c) 2019 Roel A. Ovinge.

Schylgerwoman

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 39
  • Geslacht: Vrouw
  • de Friesland rules!!!
Re: Friesland
« Reactie #577 Gepost op: 1 augustus 2018, 12:04:11 »
28 juli 2018 de 07:00 uur Friesland

rovinge

  • Vlielander
  • Machinist
  • *
  • Berichten: 114
    • Ovinge Fotografie
Re: Friesland
« Reactie #578 Gepost op: 12 augustus 2018, 21:53:29 »
Friesland, aankomst middagboot op de vrijdag van de Tall Ships Race; door de drukte met de binnenkomende Tall Ships moesten de NN, Vlieland en Friesland wachten tot de Tall Ships op hun plek lagen. Hier komt de Friesland eindelijk de haven in nadat Vlieland en NN de haven net hebben verlaten; Friesland lang gedurende 10-15min voor de haven te wachten tot alle drukte voorbij was (wat heb ik nog nooit eerder gezien)

1.


2.


3.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2018, 22:07:29 door rovinge »
Mijn foto's die ik post zijn auteursrechtelijk beschermd, tenzij specifiek anders vermeld in bovenstaand bericht. Gewoon delen op sociale media mag, maar niet commercieel.
Copyright (c) 2019 Roel A. Ovinge.

arthur

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #579 Gepost op: 13 augustus 2018, 13:29:05 »
Het gebeurt wel vaker dat met name de Friesland eventjes moet wachten, dit gebeurt dan in het Kimstergat; bijvoorbeeld bij drukte in de havenmond, grote schepen die eruit komen, evenementen zoals de start van haven-zeezwemtochten of de start van de HT roeirace of als de autobrug nog bezet is door Midsland of héél soms de Vlieland; het Kimstergat is ruim en diep genoeg voor de Friesland om er te kunnen draaien en drijven; ook is het mogelijk voor schepen met geringe diepgang om via Kimstergat, Oost Meep, Riepel en Oosterom naar TS te varen, maar druk is die vaargeul niet …

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #580 Gepost op: 20 augustus 2018, 10:24:57 »

Met de fiets de Friesland op op 16-08-2018


Aanleggen Terschelling

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Friesland
« Reactie #581 Gepost op: 10 september 2018, 10:01:16 »
Friesland en Hollandse wolkenlucht.
WTs, 11 AUG 2018.





foto's: © Wim Vink
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #582 Gepost op: 14 september 2018, 13:08:24 »
20-7-2018 v.m. De Friesland op weg naar Harlingen, blijkbaar wilde er weinig mensen naar de vaste wal  ;)


rovinge

  • Vlielander
  • Machinist
  • *
  • Berichten: 114
    • Ovinge Fotografie
Re: Friesland
« Reactie #583 Gepost op: 1 november 2018, 14:28:51 »
Alweer van afgelopen september; Friesland de Meep in op weg naar.....

Mijn foto's die ik post zijn auteursrechtelijk beschermd, tenzij specifiek anders vermeld in bovenstaand bericht. Gewoon delen op sociale media mag, maar niet commercieel.
Copyright (c) 2019 Roel A. Ovinge.

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #584 Gepost op: 5 november 2018, 20:48:08 »
Zoals de afgelopen jaren gingen, ging het gisteren weer zo. Terwijl de laatste lading Berenlopers binnendruppelde, mocht ik de Friesland binnen zien komen vanaf het seinpaalduin.



©Noorman
« Laatst bewerkt op: 28 december 2019, 14:09:55 door L.Noorman »