Auteur Topic: Friesland  (gelezen 305781 keer)

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Friesland
« Reactie #150 Gepost op: 2 december 2008, 17:49:08 »
Piebe,

In mei 2008 zag ik ze in ieder geval nog niet, dus het moet erna gedaan zijn

Groeten


leen

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Friesland
« Reactie #151 Gepost op: 2 december 2008, 18:28:33 »
Als de tv schermen met AIS zouden werken, dan zou je denk ik ook andere schepen (of blokjes dan, want dat is eigenlijk in AIS een schip) zien. Ik weet nog wel goed, dat ik soms ook op de Vlieland zat, en dat de tv-schermen dan de hele reis op 'Welkom bij Doeksen' bleven staan. Toen we naar Terschelling gingen op 22 oktober 2008, waren deze schermen ook gewoon werkend op de Friesland. Erg irritant dat er iets van 7 minuten lang een reclamefilm te zien is van de Wadden. Met allerlei mooie beelden van de Wadden, maar deze reclame spot verveeld erg snel als je die al voor de 3e keer ziet, en dan weer 7 minuten duurt.

Maar goed, je ziet bij meer rederijen en bedrijven dat dit soort 'narrow casting' echt in opkomst is tegenwoordig.

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #152 Gepost op: 7 december 2008, 17:34:12 »
Piebe,

In mei 2008 zag ik ze in ieder geval nog niet, dus het moet erna gedaan zijn

Groeten


leen

Toen we in Mei na het Doeksen 100 feest 's nachts met de Tiger teruggingen waren deze schermen op dit schip wel aanwezig.

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Friesland
« Reactie #153 Gepost op: 7 december 2008, 18:10:24 »
Piebe,

In mei 2008 zag ik ze in ieder geval nog niet, dus het moet erna gedaan zijn

Groeten

leen

Toen we in Mei na het Doeksen 100 feest 's nachts met de Tiger teruggingen waren deze schermen op dit schip wel aanwezig.

Dat klopt wel ja, de Tiger heeft ze gelijk ingebouwd gekregen.

Als ik het me goed herinner zijn die schermen er ergens in juni ingekomen.. Het was zoals Redmer al zei wel de bedoeling dat ze er tijdens de jaarlijkse dokbeurt in januari kwamen te hangen, dit is echter nooit gebeurd. De kabels zijn toen wel allemaal al gelegd, ze hoefden dus alleen nog maar opgehangen en aangesloten te worden. In juli hingen ze er in ieder geval wel, in mei blijkbaar nog niet, dus dat vermoeden kan kloppen ;)
Er kan trouwens ook "gewoon" tv op gekeken worden. Toen ik in augustus van Terschelling weer terug naar huis voer, zaten we met z'n allen de opening van de Olympische Spelen te kijken.
« Laatst bewerkt op: 7 december 2008, 18:14:55 door Bob Koetsier »

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Friesland
« Reactie #154 Gepost op: 8 februari 2009, 22:06:28 »
Oke Willem, achja leer ik ook eens wat, ik wist het niet zeker...

Jan, weet niet of dat wel boven  Tzummarum was, volgens mij scheen de zon daar nog.... pas tegen 3en Hing die bewolking en bui boven harlingen....:

Ik zag de 12.30 Friesland vertrekken vanaf Terschelling, vanuit Harlingen, mooi gezicht dat het zo helder was, maar ja ook mijn telelens komt zo ver niet...

De bewolking komt eraan:
foto1

Vertrek van de  Friesland:

foto2-3

En toen verdween ze in de sneeuw:
foto4
« Laatst bewerkt op: 20 november 2017, 20:16:16 door PiebeJanMan »

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Friesland
« Reactie #155 Gepost op: 9 februari 2009, 00:39:45 »
Oke Willem, achja leer ik ook eens wat, ik wist het niet zeker...

Jan, weet niet of dat wel boven  Tzummarum was, volgens mij scheen de zon daar nog.... pas tegen 3en Hing die bewolking en bui boven harlingen....:

Ik zag de 12.30 Friesland vertrekken vanaf Terschelling, vanuit Harlingen, mooi gezicht dat het zo helder was, maar ja ook mijn telelens komt zo ver niet...


Redmer, je hebt een bijzonder oog en dat ligt niet aan je camera. Volgens mijn bescheiden mening zou je met een jaren veertig Kodak Brownie nog zulke foto's kunnen maken. Compliment!

Advies: benadruk eens het karakter van het individuele schip. Je laatste foto's van de Vlieland komen er dicht bij, maar ik zou er niet voor terugdeinzen dat aggressieve karakter nog eens extra te benadrukken door de zooi eens van veel korter op het wateroppervlak op te nemen. Jij kan dat, dus maak eens een dealtje met de snelbootjongens van Noordgat, zou ik zeggen.

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #156 Gepost op: 9 februari 2009, 07:25:14 »
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten.
Redmer heeft niet alleen mooie spullen; hij weet er ook goed mee om te gaan en er veel uit halen.
Daar leer ik nog steeds van.
Daarbuiten heb je ook oog voor bijzondere zaken. En dat is de eerste vereiste om zulke zaken vast te leggen.
En dan heeft Willem Boot gelijk: het maakt dan niet uit welke camera je hebt. Je moet een artistieke inslag hebben.
Vooral doorgaan.

(NB: gelukkig zijn er nog een paar van dit soort fotografen lid van ons forum, dus het bovenstaande geldt ook voor jullie.)
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Friesland
« Reactie #157 Gepost op: 9 februari 2009, 13:48:09 »
Geweldig mooi dat ik zulke reacties krijg, vat het op als een groot compliment. Toen ik thuiskwam was ik niet helemaal tevreden, wat misgefocuste en wat bewogen foto's. Bovendien stond ie op de verkeerde beeldinstelling. Maar toch aaardig gelukt ;)

En Marten, inderdaad helde ze nog iets extra over, ze had ook een beetje moeite om de draai in de haven perfect te maken, er moest even flink aan getrokken worden door de boegschroeven, maar die foto's daarvan tonen naar mijn idee niet de sfeer en hadden witbalans en scherpte problemen, dus die komen niet....

Dank dank voor de reacties

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Friesland
« Reactie #158 Gepost op: 22 maart 2009, 21:09:59 »

Bron: Leeuwarder Courant 20 maart 2009

P.S. Gaat om de foto, dus maar in deze topic.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2017, 20:16:40 door PiebeJanMan »

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #159 Gepost op: 23 maart 2009, 21:49:42 »
Klein onderhoud gaat tijdens de overtocht gewoon door.
Vrijdag 20 maart j.l. was de bemanning bezig met de vlucht-glijgoten.
Er werden kleine strips aan vastgeschroefd. Het juiste hoe en waarom is me ontgaan.



foto: © Wim Vink
« Laatst bewerkt op: 1 april 2012, 17:13:04 door Wim Vink »
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Friesland
« Reactie #160 Gepost op: 29 maart 2009, 14:36:44 »
Op Terschelling, 4-8-08:
« Laatst bewerkt op: 20 november 2017, 20:17:18 door PiebeJanMan »

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Friesland
« Reactie #161 Gepost op: 19 april 2009, 18:16:49 »
Gisteren in Harlingen:
« Laatst bewerkt op: 20 november 2017, 20:17:31 door PiebeJanMan »

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #162 Gepost op: 24 mei 2009, 01:13:19 »
Een aantal foto's van de Friesland genomen op 28-02-2009. Vlak na de werfbeurt zag de Friesland er weer fris uit zonder de bruine roestsporen langs de boegdeur. Helaas werkte het weer niet helemaal mee voor mooie foto's  :(

foto1

Imposant schip zo dichtbij vlak langs de dam bij de haven.........

foto2-3
« Laatst bewerkt op: 20 november 2017, 20:18:33 door PiebeJanMan »

brandaris

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
Re: Friesland
« Reactie #163 Gepost op: 31 mei 2009, 15:44:32 »
Hoorde dat de Friesland woensdag 3 juni tot 12.30 de dienst doet en na het lossen in Harlingen naar de werf gaat, en donderdag om 9,45 weer de dienstregeling hervat, de midsland vervangt ondertussen de Friesland.
Weet iemand waarom dat ie naar de werf moet voor 1 nachtje?
groet

IALA

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 183
  • Geslacht: Man
  • Int. Association of Lighthouse Authorities
Re: Friesland
« Reactie #164 Gepost op: 4 juni 2009, 13:51:52 »
Ik zag foto's (kustvaartforum) van de Friesland op het droge bij shipdock weet iemand wat er precies aan de hand is?
Met vriendelijke groet,

Jeroen



Shot with: Canon EOS 550D
Verenging De Lijn