Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (4/142) > >>

Bob Heikoop:
Op veel foto's van de 'Friesland', zie ik dat de voorkant van het schip, aan de zijkanten van het luik verroest is. Wordt deze voorkant alleen bij de jaarlijkse werfbeurt(en) geverfd, of meerdere malen per jaar?

Bob Heikoop:
Hey Arn,

Dank je wel voor je antwoord. Ik vindt trouwens het geheel er niet mooier van worden. Van mij mogen ze dat wel iets vaker doen.

The Lighthouse:
Ja, daar heb je gelijk in. Als ik aan het werk ben (op de 'VLIELAND'), en de 'FRIESLAND' komt voorbij, dan zeg ik altijd, daar komt ie Panamees ook weer aan. Komt door al die roest die je ziet.  :-[

Jan Leenstra:
Het is niet echt roest. Het is meer een soort aanslag van het zoute water. Op een 'wit' schip valt dit eerser op dan bijv een blauwe of een zwarte romp.
Als je een foto bekijkt van de Koegelwieck zul je zien dat daar ook deze aanslag op voorkomt. Na verloop van tijd, en zeker met het warmere water van de laatste jaren zie je ook meer alg groei op de schepen. Van veraf lijkt het dan net als het schip is beschadigd.

IALA:
Weet iemand waarvoor die langwerpige panelen zijn die aan de ziekant aan het boven dek vast zitten ???. Iemand heeft het me ooit verteld maar weet het gewoon niet meer :-\.
Wie kan mij ff helpen op gedachten te komen :P.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie