Auteur Topic: Friesland  (gelezen 308685 keer)

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #105 Gepost op: 3 maart 2008, 19:54:41 »
Nog even iets anders is de friesland ook al wel eens op vlieland geweest?

Nog nooit

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Friesland
« Reactie #106 Gepost op: 3 maart 2008, 22:17:01 »
Ik weet dat het niet kan, maar op welke onderdelen kan het niet, de Friesland laten afmeren op Vlieland?
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

natureboy

  • Gast
Re: Friesland
« Reactie #107 Gepost op: 4 maart 2008, 06:17:33 »
Ik denk dat de Friesland wel kan afmeren op Vlieland, de autobruggen zijn universeel, maar het lijkt me een beetje onzinnig om een schip met capaciteit voor ca 120 personenauto's te laten varen op een eiland, waar badgasten hun auto al niet mee mogen nemen en waar veel minder inwoners zijn, dus ook auto's,  terwijl het autoverkeer naar en van Terschelling naar mijn gevoel nog steeds toeneemt.
Dat is volgens mij de belangrijkste redenen om de Friesland niet op Vlie te laten varen


Pieter

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Friesland
« Reactie #108 Gepost op: 5 maart 2008, 09:35:25 »


Gisteren zag ik toen ik even in Harlingen was de Friesland vlak voor de haveningang een rondje maken en vervolgens heel langzaam en voorzichtig afmeren ( de middagboot )

Is er wat aan de hand??


Leen

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Friesland
« Reactie #109 Gepost op: 5 maart 2008, 17:04:36 »
Ik heb gister op de scanner wel gehoord dat de Friesland gevraagd werd om een beetje rustig aan te doen.
Waarschijnlijk was er dus iets in de haven waarop ze moest wachten ofzo...

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Friesland
« Reactie #110 Gepost op: 11 maart 2008, 16:28:52 »
Vanaf de Vlieland, afgelopen zaterdagmiddag:

« Laatst bewerkt op: 20 november 2017, 20:12:20 door PiebeJanMan »

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #111 Gepost op: 11 maart 2008, 16:30:51 »
Ik zag vanmiddag om 12.30 de Midsland invallen voor de Friesland.
Weet een van de forumleden de reden?

Edit: op het Kustvaartforum zie ik hem liggen bij de werf in Harlingen.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2008, 16:35:39 door Wim Vink »
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

twintimer112

  • matroos
  • **
  • Berichten: 70
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #112 Gepost op: 11 maart 2008, 22:04:28 »
Een van de Terschellinger Vlas mannen vertelde dat er wat met een boegschroef was

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Friesland
« Reactie #113 Gepost op: 11 maart 2008, 22:29:06 »
Op een of andere manier blijft de boegschroef toch aandacht vragen bij de div. schepen.

Kun je zeggen dat het een extra gevoelig onderdeel is of zou hier toch sprake zijn van toeval?
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #114 Gepost op: 11 maart 2008, 22:31:06 »
Een van de Terschellinger Vlas mannen vertelde dat er wat met een boegschroef was

Men verwacht dat het euvel blijkbaar gerepareerd kan worden, want de invallende Midsland ging vanavond weer op haar eigen plek liggen.
Kijken wat het morgen gaat worden met de aangekondigde storm. De uitval van diensten is ruim tevoren gepubliceerd.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #115 Gepost op: 12 maart 2008, 07:01:47 »
De Friesland kwam vanochtend vroeg weer op Ts aan na de reparatie maar blijft vanwege de verwachte slechte omstandigheden daar liggen.
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2009, 19:29:44 door Wim Vink »
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

RoDe

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #116 Gepost op: 12 maart 2008, 10:56:44 »
De friesland heeft geruime tijde zonder boegschroef gevaren, deze is vannacht weer geplaatst.

Robin

The Lighthouse

  • Gast
Re: Friesland
« Reactie #117 Gepost op: 12 maart 2008, 13:57:34 »
Ik was gister aan het werk, toen de 'FRIESLAND' ons achtervolgde. Toen de 'FRIESLAND' Harlingen binnen kwam, ging ze gelijk naar de werf. Maar na ongeveer een kwartiertje kwam ze weer terug en verliet de haven van Harlingen. Wij gingen er achteraan. Onderweg kwamen we de 'MIDSLAND' tegen die de hoofddienst had op Terschelling. De 'FRIESLAND' draaide ongeveer ter hoogte van het Griend, en vervolgde haar weg terug naar Harlingen.

RoDe

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
Re: Friesland
« Reactie #118 Gepost op: 14 maart 2008, 20:10:09 »
Uit ervaring... Je wordt niet benaderd, danwel automatisch omgeboekt voor een andere afvaart. Dit moet je zelf doen, via diverse middelen op het eiland medegedeeld. Ik kreeg te horen via de hotel receptie dat er een extra boot ging, zij hadden dat per fax van Doeksen ontvangen.

Groet,

Robin

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Friesland
« Reactie #119 Gepost op: 14 maart 2008, 20:41:49 »
Uit ervaring... Je wordt niet benaderd, danwel automatisch omgeboekt voor een andere afvaart. Dit moet je zelf doen, via diverse middelen op het eiland medegedeeld. Ik kreeg te horen via de hotel receptie dat er een extra boot ging, zij hadden dat per fax van Doeksen ontvangen.

Groet,

Robin

Ik ken dan weer andere ervaringen van mensen die bij de vorige storm op Terschelling zaten, die werden keurig door Doeksen zelf opgebeld, met de melding dat de boot niet voer, en vervolgens de alternatieven waar ze uit konden kiezen. Goede service dus.
Denk dus dat het afhangt van de situatie, hoe lang alles van te voren bekend is etc.
Dat van woensdag was misschien een beetje onverwacht/onderschat....